Stefan Löfven tror på astrologi

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Post Reply
Nemesis
Stefan Löfven tror på astrologi

Post by Nemesis » Sat 05 Jun 2021, 12:09

Från en färsk intervju i Aftonbladet:
Det är många som drömmer om ett liv i solen halvårsvis, är det något som lockar?

– Nej, det gör det inte. Jag är kräfta och mycket hemkär.
Stefan Löfven sällar sig därmed till en utbredd skara av regeringschefer, nuvarande som tidigare, som tror på astrologi och annan pseudovetenskap. Borde inte förvåna. Men inte desto mindre är det beklagligt.
"Faced with the choice between changing one's mind and proving that there is no need to do so, almost everyone gets busy on the proof." - John Kenneth Galbraith

dann

Re: Stefan Löfven tror på astrologi

Post by dann » Sat 05 Jun 2021, 12:37

Cancer 2020:
'Unlike many of your compatriots, you are on a winning streak and manage to get away scot-free with everything you do and suffer no consequences.
Whether you are right or wrong, whether your projects succeed or fail, people look up to you, no criticism sticks, there are no repercussions.
You are impervious to the repercussions that usually follow the degree of failure that your disastrous endeavors have had for the people who depend on you.'

Nemesis

Post by Nemesis » Sun 06 Jun 2021, 19:51

Vem vet, han kanske antog den svenska pandemistrategin med detta i åtanke? :lol:
"Faced with the choice between changing one's mind and proving that there is no need to do so, almost everyone gets busy on the proof." - John Kenneth Galbraith

Flabbergasted

Post by Flabbergasted » Wed 24 Nov 2021, 14:07

// – Nej, det gör det inte. Jag är kräfta och mycket hemkär.//

Min spontana tolkning är att han menar att han blir röd som en kräfta av för mycket sol och därför hellre stannar i Sverige och slipper överdos av sol. Men vad vet jag, det är ju roligare att anklaga folk för att tro på pseudovetenskap...
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger

Vitnir

Post by Vitnir » Mon 29 Nov 2021, 11:37

Jag gillar Weird Al's mer detaljerade råd för kräftor:
The position of Jupiter says that you should spend
The rest of the week face down in the mud
Try not to shove a roll of duct tape up your nose
While taking your driver's test

Lika giltigt nu som 1999 när albumet kom ut.
There is no spoon.

Anders G

Post by Anders G » Mon 29 Nov 2021, 12:25

Vi lejon tror inte på astrologi.
They don't like it up'em, you know!

stefan_radstrom

Post by stefan_radstrom » Mon 29 Nov 2021, 12:43

Jag är Skorpion och hugger direkt när någon säger att de tror på astrologi.
Bättre en sten i skon än tio kastade mot huvudet.

Post Reply