Vad kan man få för inkomst efter att ens akasseperiod upphör?

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.
Nemesis

Vad kan man få för inkomst efter att ens akasseperiod upphör?

Inlägg av Nemesis » tis 22 sep 2020, 18:39

Tänkte att mina medskeptiker kanske skulle kunna hjälpa mig att besvara en fråga av praktisk natur.

Jag riskerar att bli arbetslös inom kort. Har akassa så har inkomst därifrån i ett år från det att jag sannolikt blir arbetslös. Min fråga är, vad händer om man inte lyckas fixa ett jobb innan denna årsperiod går ut? Får man ingen inkomst alls då?

Tänker att man borde kunna hitta ett nytt jobb inom ett år. Men det är lågkonjunktur och många arbetslösa och därmed hård konkurrens om jobben, så man kan inte ta något för givet.
"Faced with the choice between changing one's mind and proving that there is no need to do so, almost everyone gets busy on the proof." - John Kenneth Galbraith

Användarvisningsbild
Anders G

Re: Vad kan man få för inkomst efter att ens akasseperiod upphör?

Inlägg av Anders G » tis 22 sep 2020, 21:38

Du lär bli satt i något pysselsättning/utbildnings/bestraffnings-program, med ersättning enligt a-kassans grundnivå, 8-10 papp. Men det är olika på folk. En del faller helt utanför.
They don't like it up'em, you know!

Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Re: Vad kan man få för inkomst efter att ens akasseperiod upphör?

Inlägg av Tryggve » ons 23 sep 2020, 12:04

Finns det ingen information från din akassa om vad som händer när ersättningsdagarna tar slut? Det brukar finnas på deras "FAQ"-delar.

Skriv svar