Kvinnor och kvinnlig skönhet

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.

Varför bedömer straighta kvinnor andra kvinnors utseende?

De är egentligen flator
5
7%
Kvinnor är objektivt vackrare än män
10
14%
De är hjärntvättade av patriarkatet
5
7%
De använder utseendet som konkurrensmedel
31
42%
Annat
12
16%
Frågan är fel ställd
10
14%

Antal röster: 73

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Re: Kvinnor och kvinnlig skönhet

Inlägg av Blenda » fre 15 jun 2012, 12:23

Suresh skrev:
Nils D skrev: Pissningstävling?
Det slutade man väl med när man var typ 12 år, när frågan om pubeshår eller inte pubeshår gjorde att man blev försiktig med att visa vad man hade?
Nog för att man är vaksam på var man befinner sig i förhållande till andra snubbar, men det är mycket mera av att man spanar på varandra än att det verkligen kommer till avgöranden.
Det är mitt intryck med . Män är mycket försiktiga med att mäta sin attraktionskraft med varandra.
Prestationer däremot.
De män jag känt och varit tillsammans med har samtliga menat att de inte alls är intresserade av eller kan bedöma andra mäns yttre. Om de talat sanning vet jag inte men de har sett väldigt frågande ut när jag undrat.

Användarvisningsbild
Suresh
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Suresh » fre 15 jun 2012, 12:41

Blenda skrev:
De män jag känt och varit tillsammans med har samtliga menat att de inte alls är intresserade av eller kan bedöma andra mäns yttre. Om de talat sanning vet jag inte men de har sett väldigt frågande ut när jag undrat.
Visst finns det andra män jag tycker är stiliga. Johnny Depp och Jude Law går väl hem i de flesta läger. Men det är sällan jag gör reflektionen om en annan man i min vardag uppfattas som attraktiv eller inte.

Kvinnors syn på män skall vi inte tala om. Patetiska, gracila fjollor är vad de uppskattar.
Jag älskar den här frågeställningen (helt oironiskt). Intressant!

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » fre 15 jun 2012, 12:45

Suresh skrev:
Blenda skrev:
Visst finns det andra män jag tycker är stiliga. Johnny Depp och Jude Law går väl hem i de flesta läger. Men det är sällan jag gör reflektionen om en annan man i min vardag uppfattas som attraktiv eller inte.

Kvinnors syn på män skall vi inte tala om. Patetiska, gracila fjollor är vad de uppskattar.
Inte då ;) Så länge du använder rätt slags smink får du se ut hur du vill...

Användarvisningsbild
Xantippa
Avstängd

Inlägg av Xantippa » fre 15 jun 2012, 13:14

Suresh skrev:Kvinnans utseende är en passion män och kvinnor har gemensam. Däremot har män och kvinnor olika uppfattningar om vad som är snyggt. Kvinnor uppfattar ofta männens skönhetsideal som kitschigt. När kvinnor hetsar sig själva till neuroser för att se snygga ut i varandras ögon går deras frustration oförtjänt ut över "manssamhället" och dess förtryckande skönhetstvång. Få män gillar anorektiska vrak om de inte är bögar.

(Apropå minfält)

Inte minfält, snarare ett gödselfält. Eller känner du väldigt många anorektiska vrak som skyller på manssamhället när de ligger tvångsintagna på dropp? Att enstaka människor använder sig av klichéer har inte mycket med verkligheten att göra.

Det finns ett par videoklipp som jag tycker beskriver rätt bra vad som kan kännas (uppfattas, ses som) att man promotar ett falskt ideal där inte ens vackra människor är perfekta nog. Det är enkla klipp och moralen är övertydlig men jag tycker de är talande - och tänk, det finns faktiskt ett riktat till pojkar också.

http://www.youtube.com/watch?v=iYhCn0jf46U

http://www.youtube.com/watch?v=-_I17cK1ltY

Jag tänker att när det kommer (iofs kommersiella) motreaktioner så finns det en anledning.
We are the dead

Användarvisningsbild
Urquhart

Inlägg av Urquhart » fre 15 jun 2012, 13:37

Xantippa skrev:Det finns ett par videoklipp som jag tycker beskriver rätt bra vad som kan kännas (uppfattas, ses som) att man promotar ett falskt ideal där inte ens vackra människor är perfekta nog. Det är enkla klipp och moralen är övertydlig men jag tycker de är talande - och tänk, det finns faktiskt ett riktat till pojkar också.

http://www.youtube.com/watch?v=iYhCn0jf46U

http://www.youtube.com/watch?v=-_I17cK1ltY

Jag tänker att när det kommer (iofs kommersiella) motreaktioner så finns det en anledning.
Tycker att de båda personerna såg betydligt trevligare ut innan editeringen.
"I hate everybody irrelevant of other issues" John F. Hickory

manifesto

Inlägg av manifesto » fre 15 jun 2012, 13:39

Suresh skrev:Prestationer däremot.
= attraktionskraft (visavi heterosexuella kvinnor/bögar)
War is peace.

Användarvisningsbild
Suresh
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Suresh » fre 15 jun 2012, 13:39

Xantippa skrev:

Inte minfält, snarare ett gödselfält. Eller känner du väldigt många anorektiska vrak som skyller på manssamhället när de ligger tvångsintagna på dropp?
Nej, det gör horden av bloggare och kolumnister åt dem.

Fast jag vet inte, mänskligheten har kanske mognat de senaste tio åren.

skogaliten

Inlägg av skogaliten » fre 15 jun 2012, 13:50

Så ni menar att mäns jämförande av t.ex. finaste bilen, snabbaste båten, biffigaste kroppen (bb), eller kanske häftigaste prestationen (typ paddla kajak på vintern) INTE är en fortsättning på ungdomens varianter av "pissningstävlan", utan något helt annat och mycket, mycket "finare" och "vuxnare"???

manifesto

Inlägg av manifesto » fre 15 jun 2012, 14:03

skogaliten skrev:Så ni menar att mäns jämförande av t.ex. finaste bilen, snabbaste båten, biffigaste kroppen (bb), eller kanske häftigaste prestationen (typ paddla kajak på vintern) INTE är en fortsättning på ungdomens varianter av "pissningstävlan", utan något helt annat och mycket, mycket "finare" och "vuxnare"???
Det här är attraktivt för kvinnor, ja.
War is peace.

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » fre 15 jun 2012, 14:05

manifesto skrev:
skogaliten skrev:Så ni menar att mäns jämförande av t.ex. finaste bilen, snabbaste båten, biffigaste kroppen (bb), eller kanske häftigaste prestationen (typ paddla kajak på vintern) INTE är en fortsättning på ungdomens varianter av "pissningstävlan", utan något helt annat och mycket, mycket "finare" och "vuxnare"???
Inte för alla...

Användarvisningsbild
Suresh
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Suresh » fre 15 jun 2012, 14:05

Nu tillhör jag inte gruppen som gör sådana jämförelser. Jag är så i särklass att jag inte behöver jämföra mig med andra, men skulle jag tävla vore det i vem som arbetar minst, vem som gör av med minst energi, har mest ålderdomliga inredningen, äter minst kött, självhushåller mest med grönsaker eller brygger det godaste äppelvinet.

Inget av det har dock med skönhet att göra.

manifesto

Inlägg av manifesto » fre 15 jun 2012, 14:09

Blenda skrev:
manifesto skrev:
Inte för alla...
Nej, men tillräckligt många för att det ska vara rationellt för de som pysslar med ovanstående. Pengar, hög rang och god fysik.
War is peace.

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » fre 15 jun 2012, 14:12

manifesto skrev: Nej, men tillräckligt många för att det ska vara rationellt för de som pysslar med ovanstående. Pengar, hög rang och god fysik.
Fast det förutsätter ju att kvinnan kan motprestera med skönhet.

manifesto

Inlägg av manifesto » fre 15 jun 2012, 14:15

Blenda skrev:
manifesto skrev: Nej, men tillräckligt många för att det ska vara rationellt för de som pysslar med ovanstående. Pengar, hög rang och god fysik.
Absolut. Skönhet = ung = potentiellt många livskraftiga barn
War is peace.

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » fre 15 jun 2012, 14:17

manifesto skrev:
Blenda skrev:
Absolut. Skönhet = ung = potentiellt många livskraftiga barn
Så "tillräckligt många" innebär egentligen att kaka söker maka och att ganska många av båda könen inte tillhör de där allra mest eftertraktade, utan får sätta ribban (!) betydligt lägre.

Skriv svar