ANF behandling med frekvenser

Diskutera fysik, kemi, biologi, samt direkta tillämpningar såsom teknik och medicin.
Användarvisningsbild
Stampen83

Re: ANF behandling med frekvenser

Inlägg av Stampen83 » ons 24 jun 2020, 11:14

kipphebel3 skrev:
ons 24 jun 2020, 08:37
Men här är ännu ett bevis angående att EIS apparaten är godkänd av FDA för att detectera abnormaliter i vävnader.

FDA Approves EIS System Nevisense 3.0 for the Early Detection of Melanoma
"As an EIS tool, Nevisense uses varying electrical properties of human tissue to categorize the cellular structures to detect malignancies and abnormalities"

Källa:
https://www.targetedonc.com/view/fda-ap ... f-melanoma

Kan du medge dig besegrad i detta avseende nu x 100 Kipphebel3.
Det där är en helt annan apparat och en helt annan användning? Hur kan du anse att det är relevant?
Och ja en 3D modell kan bildas utefter mätningarna med EIS apparaten, Detta är också välkänt.
Är det? Källa på det? Dvs något annat än tillverkarens reklam.
Det är också en EIS apparat, fast en senare version. Som du och jag nämt tidigare för att detektera tidig patologi i vävnader. EIS apparaten vi pratar om användes i studien för att detektera abnomaliter i olika organ.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » ons 24 jun 2020, 11:18

Det är också en EIS apparat, fast en senare version. Som du och jag nämt tidigare för att detektera tidig patologi i vävnader. EIS apparaten vi pratar om användes i studien för att detektera abnomaliter i olika organ.
Om det är som du påstår att du har en master inom medicin så borde du inse att hoppet är enormt mellan mätningar på huden och inre organ..
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » ons 24 jun 2020, 11:36

Du har ju redan fått svaren på detta..
Nej, du har aldrig visat att du förstår skillnaden. Jag skall dock försöka förklara det för dig: Om en maskin är 510(k) exempt. Betyder det att den får säljas eftersom det redan finns en liknande manick på marknaden. Det betyder inte att FDA kontrollerat att den fungerar eller att den duger till något, eller hur?
Osannoligt säger du. Du ANTAR väldigt mycket hela tiden..
Ja, det är osannolikt och skulle vara en medicinsk sensation om det stämde. Plötsligt skulle alla MRI-apparater bli onödiga.....
Har ju lagt källa på hur de kan mätas 2 gånger redan :banghead: Detta är inte källor från tillverkarna själva. Se nedan!
Har du ens läst den artikeln? ATT man kan mäta magnetfält på olika sätt är ingen nyhet, men jag ser inte att detta skulle ha relevans här eftersom ingen tydligen mätt dessa plåster och publicerat några resultat?
En person som är skeptisk inställd till behandlingen eller inte tror på behandlingen kommer få noceboeffekt dvs negativ effekt... Och detta fungerar även på skeptiker.
Nej, en som inte tror på behandlingen kommer inte att få någon effekt alls. Inte nocebo. Du använder begreppet fel.
Placebo - en positiv effekt som inte beror på behandlingen i sig. Typ personen upplever sig må bättre för att du säger att det skall vara så.
Nocebo - en negativ effekt som inte beror på behandlingen i sig. Typ personen blir illamående om du säger att det är en känd biverkning
Avsaknad av effekt, varken placebo eller nocebo
Detta var mätningar som gjordes och inte en studie och publicerat material, men dessa mätningar kan göras varsom med denna teknologi som jag erbjuder alla som vill mäta dessa frekvenser. Du kan kontakta Köpenhamns Universitetet istutitionen för Nanoforskning så kommer de veta vad det gäller.
Varför så luddigt? Vad mättes? Varför?
Kan även få testsvaren också, där det står vilka du kan kontakta i detalj. Återkommer det detta.
Precis. Det skulle underlätta...
Du har ännu inte svarat på min fråga vad du arbetar med och har för utbildning i ämnet? Är du snickare? Eller säkert lärare på högstadienivå om jag får gissa.
På vilket sätt är det relevant och du gissar fel igen. Kunde du vara så vänlig och sluta slingra dig och i stället ge raka svar på mina frågor? Jag väntar fortfarande på svar på/källa till:
Och ja en 3D modell kan bildas utefter mätningarna med EIS apparaten, Detta är också välkänt.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » ons 24 jun 2020, 11:45

@Johannes
"Premarket notification" (PMA) är den striktaste kategorin. Här behövs omfattande dokumentation, närmar sig reglerna för läkemedelsgodkännande.
Om man tar exemplet Nevisense som framfördes tidigare så är det en helt annan typ av godkännande:
https://www.accessdata.fda.gov/scripts/ ... id=P150046
This device is indicated for use on cutaneous lesions with one or more clinical or historical characteristics of melanoma, when a dermatologist chooses to obtain additional information when considering biopsy.
Och dessutom finns det kliniska studier som backar upp det hela. Notera den medicinska indikationen. Står ingenting om att rita 3D bilder av inre organ :)

Användarvisningsbild
Stampen83

Inlägg av Stampen83 » ons 24 jun 2020, 14:16

Ja, det är osannolikt och skulle vara en medicinsk sensation om det stämde. Plötsligt skulle alla MRI-apparater bli onödiga.....
MRI är en helt annan sak och kan inte jämföras med EIS Bara för att de båda kan generera någon form av visuell data kan du inte likställa dem. Du kan inte jämföra MRI med alla diagnosteringsvertyg som skapar bilder. I så fall skulle även DT (datortomografi) också vara onödig eftersom MRI finns??? Man kan avläsa och se helt olika saker på alla dessa vertyg och de använder helt olika teknologier för det.
. Nej, en som inte tror på behandlingen kommer inte att få någon effekt alls. Inte nocebo. Du använder begreppet fel.
Placebo - en positiv effekt som inte beror på behandlingen i sig. Typ personen upplever sig må bättre för att du säger att det skall vara så.
Nocebo - en negativ effekt som inte beror på behandlingen i sig. Typ personen blir illamående om du säger att det är en känd biverkning
Avsaknad av effekt, varken placebo eller nocebo
Om personen har en negativ inställning till behandlingen, eller kanske till och med är rädd för effekterna kan det skapa negativa effekter som inte beror på behandlingen i sig. Därför sa jag att det snarare är mer sannolikt i så fall att personen skulle kunna få en noceboeffekt om hen har negativ inställning till behandlingen
Varför så luddigt? Vad mättes? Varför?
Vad är det du uppfattar som luddigt? Energin i plåstret som är laddade med olika frekvenser kan mätas med denna utrustning.
Du har ännu inte svarat på min fråga vad du arbetar med och har för utbildning i ämnet? Är du snickare? Eller säkert lärare på högstadienivå om jag får gissa.

På vilket sätt är det relevant och du gissar fel igen. Kunde du vara så vänlig och sluta slingra dig och i stället ge raka svar på mina frågor? Jag väntar fortfarande på svar på/källa till:
Du frågade mig om min utbildning och kunskap och det underlättar om du även berättar din utbildning eftersom jag måste förklara hur allt fungerar i detalj för dig hela tiden, och att allt låter som en SOPPA av termer för dig. Det visar på att du inte förstår ett skvatt av det jag säger, texterna och hänvisningarna som jag lägger upp. Därför frågar jag om din kunskap. Jag svarar på dina frågor medans du undviker mina helt. Så svara på det tack så skulle det underlätta mycket.

Här har du en källa på hur EIS skapar 3D bilder vid diagnostisering av olika organ. Och Nej det går inte att likställa med MRI. 😂

https://www.slideshare.net/mobile/biome ... nslation-1

EIS används för att mäta abnormaliteter i olika vävnader, organ och hud är båda exempel på det om du inte visste det.
. Däremot är det ju rätt osannolikt att man skulle kunna säga något om kroppens inre organ på det sättet.
.
Nu säger du att det är osannolikt igen. Ytterligare ett påstående baserat på din okunskap. Osannolikt är ingen källa. Kom med motbevis att så inte är fallet i så fall.

Användarvisningsbild
Stampen83

Inlägg av Stampen83 » ons 24 jun 2020, 16:59

Titta på länken om EIS i inlägget alla.
https://www.slideshare.net/mobile/biome ... nslation-1

@Kipphebel3 Nu måste du väl inse att du verkligen är motbevisad. Både om produkten och om din begränsade kunskap i ämnet i hela den här tråden.

Nu kommer du försöka hitta något om att vem har gjort den presentationen, vart finns den publicerad?
Det är det enda motargument du har att komma med.

Det är för din info utbildningsmaterial om hur EIS från Ld technologies (den du försökt debattera om) fungerar. TYDLIG info om hur 3D modellerna av organen framställs.
Men inget duger ju., så sant, speciellt för den som inte förstår sig på det.

Allt jag har sagt här med min kunskap i ämnet kan jag backa upp med bevis och referenser, så det är inte taget ur luften. Du kommer själv bara till slut falla i den grop du försöker gräva och din otillräckliga kunskap i ämnet kommer bara att uppenbara sig ännu mer. Sorry.

Vad hade du för utbildning nu igen?

Game, set, match!
Stampen83

Användarvisningsbild
Hans S

Inlägg av Hans S » ons 24 jun 2020, 18:34

Stampen83 skrev:
ons 24 jun 2020, 16:59
Du kommer själv bara till slut falla i den grop du försöker gräva och din otillräckliga kunskap i ämnet kommer bara att uppenbara sig ännu mer. Sorry.

Game, set, match!
Stampen83
Väldigt bra teknik att skjuta sig själv i foten. Att förolämpa den man debatterar med. Vi som inte är med i debatten kommer naturligtvis tro mer på dig nu...

Dravel.

MVH

Hans
Detta innefattar inte X eller Y.

Användarvisningsbild
Stampen83

Inlägg av Stampen83 » ons 24 jun 2020, 21:30

Hans S skrev:
ons 24 jun 2020, 18:34
Stampen83 skrev:
ons 24 jun 2020, 16:59
Du kommer själv bara till slut falla i den grop du försöker gräva och din otillräckliga kunskap i ämnet kommer bara att uppenbara sig ännu mer. Sorry.

Game, set, match!
Stampen83
Väldigt bra teknik att skjuta sig själv i foten. Att förolämpa den man debatterar med. Vi som inte är med i debatten kommer naturligtvis tro mer på dig nu...

Dravel.

MVH

Hans
Ledsen att säga det men om kipphebel3 känner sig förolämpad av den meningen är det han själv som förorsakat det eftersom jag avslöjat att han haft fel i sina påståenden.

Mitt syfte med denna tråd är inte att försöka övertala någon utan att visa på verkningsmekanismen och förklara hur behandlingsmetoden fungerar.
Det var ju det den som startade tråden frågade om. Denne förtjänar då att få höra båda sidor och inte endast kommentarer från personer med förutfattade meningar om behandlingen som inte vet hur den fungerar.

Det vore bättre att i så fall på ett nyfiket och vänligt sätt sätt ställa frågor om hur den fungerar istället för att förolämpa behandlingen (kalla den för snake oil med mera som Kipphebel3 sagt), den kunskap som faktiskt finns inom bioenergimedicinen och de framsteg som görs. Det är även en förelämpning mot de personer som i den här tråden faktiskt har provat behandlingen och blivit hjälpa av den. Det är även en förolämpning mot de som forskar inom området, med syfte att förbättra människors hälsa och försöka förstå sig på hur vår människokropp fungerar

Detta står jag upp för.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » tor 25 jun 2020, 06:24

MRI är en helt annan sak och kan inte jämföras med EIS Bara för att de båda kan generera någon form av visuell data kan du inte likställa dem
I texten du hänvisade till tidigare och senare har du hävdat att apparaten från LLD Technologies kan skapa 3D bilder av kroppens inre organ. Nu pratar du generellt om "EIS". Vidhåller du ditt påstående att apparaten från LD Technologies kan skapa sådana 3D bilder av patientens organ?
Om personen har en negativ inställning till behandlingen, eller kanske till och med är rädd för effekterna kan det skapa negativa effekter som inte beror på behandlingen i sig. Därför sa jag att det snarare är mer sannolikt i så fall att personen skulle kunna få en noceboeffekt om hen har negativ inställning till behandlingen
Nej. Så är det inte. Du har uppenbarligen helt missuppfattat dessa begrepp. Om man inte tror på en behandling är det osanolikt att man upplever någondera. Så här har du fel, liksom du hade fel om djur och placebo. Vidare verkar du helt obekant med hur man läser vetenskapliga rapporter och tom VAD som kan anses vara en vetenskaplig studie. Detta rimmar rätt dåligt med ditt påstående om att du har en "masters". En Mastersutbildning är totalt 300 studiepoäng vid universitet eller högskola. Jag tror snarare att du läst den berömda kursen i "basmedicin" vid Axelssons eller så...

Energin i plåstret som är laddade med olika frekvenser kan mätas med denna utrustning.
Igen en mening som saknar huvud och fötter.. Återkom då du har något från Köpenhamn skrivet av någon som har naturvetenskaplig bakgrund.
eftersom jag måste förklara hur allt fungerar i detalj för dig hela tiden, och att allt låter som en SOPPA av termer för dig. Det visar på att du inte förstår ett skvatt av det jag säger, texterna och hänvisningarna som jag lägger upp. Därför frågar jag om din kunskap. Jag svarar på dina frågor medans du undviker mina helt. Så svara på det tack så skulle det underlätta mycket.
Nej, det LÅTER inte som en soppa av termer. Det ÄR en soppa av termer. Du svarar INTE på några frågor annat än med att leverera ny soppa. Jag kunde precis lika gärna fråga den "bullshit" generator, vars text du trodde var något verkligt tidigare...
Här har du en källa på hur EIS skapar 3D bilder vid diagnostisering av olika organ.
Av den aktuella patientens organ?
Osannolikt är ingen källa. Kom med motbevis att så inte är fallet i så fal
Om jag möter en ko på vägen är det osannolikt att den sedan flyger sin kos. Om du påstår att den gör det så är det du som kommer med ett extraordinärt påstående som du bör bevisa. Förklara hur det kan komma sig att en ko plötsligt kan flyga.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » mån 29 jun 2020, 07:36

Vad tyst det blev plötsligt? Inget från Köpenhamn? Men vi kan väl vänta ett tag ännu..

Mysteriet med 3D-bilderna är dock löst. Det framgår faktiskt väldigt bra i kursmaterialet som länkats tidigare (sida 91). Det är inte frågan om en 3D bild av patientens organ utan bara en bild, för illustration. Så här svarar LD Technology:
Dear Homer
It was not a 3D image of the organs , It was a way to show how the autonomic nervous system affects the function of the different organs, no
more and not a diagnostic tools.
The EIS is only a galvanic skin response to access the autonomic nervous system balance.
There is a lack of training of some customers
Best Regards
Albert
Frågan är varför de skapar dessa bilder? En person med medicinsk utbildning bör rimligen veta hur en lever ser ut så en clipart bild av en lever borde rimligen inte tillföra så mycket?

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » sön 05 jul 2020, 16:47

Inget svar från Köpenhamn ännu?

Skriv svar