ANF behandling med frekvenser

Diskutera fysik, kemi, biologi, samt direkta tillämpningar såsom teknik och medicin.
Användarvisningsbild
Stampen83

Re: ANF behandling med frekvenser

Inlägg av Stampen83 » tis 23 jun 2020, 10:16

Det som är humbug är att man skulle kunna tillverka ett plåster som skulle "programmeras" med en viss "frekvens" och att detta plåster skulle kunna omvandla kroppens värme till någon annan typ av strålning med en effekt som skulle kunna ha någon som helst biologisk verkan. Speciellt som denna strålning uppenbarligen inte går att mäta.
Detta är helt fel då processen hur de programmeras är väl beskriven i detalj och vilket material de består av för att kunna programmeras och behålla denna laddning.

Detta går VISST att mäta med de instrument som är väldokumenterade som jag hänvisat till. via "optical magnetic field measurement" Jag kan skicka ett plåster så kan du själv mäta dessa har utrustningen. Vad är det som inte går in hos dig med detta??

Så detta är också helt fel från din sida så förtutsätt inte saker bara för att du inte har kunskap om det.

Jag kan ju uppenbarligen mer än dig om kvantfysik då jag refererar till böcker som styrker mina påståenden. Du vet väl inte ens vad det är vilket är mycket relevant i detta avseende för att det krävs kunskap inom det för att kunna förstå sig på teknologin och hur de påverkar våra kroppar.

Titta på videon om EIS och du kan även ringa till FDA och bekräfta detta. Dock är EIS en äldre produkt från LD technologies vilket jag visat på. Denna godkändes av FDA för att den kan mäta Heart Rate Variability.

Du talar om strålning, vet du vilket typ av strålning eller drar du all form av strålning och värme över samma kant?..
Plåstrens laddningar kommer påverka kroppens biomegetiska fält, så att kroppens celler resonerar i samklang med laddningen från plåstret. Tänkt dig en stämgaffel som i när man slår på vilket i sin tur aktiverar ytterliggare en stämgaffel intill. (resonans)

Suck, svårt att lära en okunnig.

Så lägg ner nu Kipphebel. Ge dig på något ämne du förstår istället för att bygga dina argument på okunnighet inom ett avancerat ämne.

Motbevisad igen delux.

Användarvisningsbild
Stampen83

Inlägg av Stampen83 » tis 23 jun 2020, 11:23

Nu kommer jag avsluta denna diskussion med dig för har insett att vi lägger på helt olika kunskapsnivåer om ämnet och vill därför inte ödsla mer energi på det. Du får hitta ditt nästa debattämne. Detta är uppenbarligen kunskap utöver vad du har just nu så du kommer ändå inte förstå detta.
Senast redigerad av 1 Stampen83, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » tis 23 jun 2020, 11:24

Varför svarar du inte på enkla frågor?
Detta är helt fel då processen hur de programmeras är väl beskriven i detalj och vilket material de består av för att kunna programmeras och behålla denna laddning.
Nej. Det är INTE beskrivet i detalj. Det är en massa svammel. Lösryckta ord.
Jag kan ju uppenbarligen mer än dig om kvantfysik då jag refererar till böcker som styrker mina påståenden
Nej, det gör du inte. Däremot har du hänvisat till en massa texter som handlar om helt andra saker. Att hänvisa till kvantfysik, nanoteknik och liknande är vanligt inom skojarkretsar. För hundra år sedan var det elektricitet eller radioaktivitet.
Denna godkändes av FDA för att den kan mäta Heart Rate Variability.
Sluta använda ordet "godkänd"! Det är inte frågan om ett "godkännande", utan om ett undantag och att mäta förändringar i hjärtrytm är väldigt enkelt. Vilket aktivitetsarmband för en hundralapp eller två klarar av det, men det är långt ifrån den magi du förespråkar. För att inte tala om att denna magiska manick skulle kunna skapa 3D bilder av kroppens inre organ...
Du talar om strålning, vet du vilket typ av strålning eller drar du all form av strålning och värme över samma kant?..
Det är väl du som skall berätta det? Jag har bara frågat. Du pratar om "strålning" och "frekvenser" utan att begripa ordens innebörd.
Plåstrens laddningar kommer påverka kroppens biomegetiska fält, så att kroppens celler resonerar i samklang med laddningen från plåstret.
Fria fantasier med andra ord. Dyra och verkningslösa produkter som säljs till godtrogna offer. Skulle vara enbart underhållande om det inte var ett smaklöst utnyttjande av sjuka människor.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » tis 23 jun 2020, 11:27

har insett att vi lägger på helt olika kunskapsnivåer om ämnet
Helt uppenbart! Men inte som du tror!!

Ja tror nog att andra som läser detta bedömer litet annorlunda...
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
Anders G

Inlägg av Anders G » tis 23 jun 2020, 12:02

Game, Set, Match. Kipphebel3 vann med 5-0, 5-0, 5-0.
They don't like it up'em, you know!

Användarvisningsbild
Stampen83

Inlägg av Stampen83 » tis 23 jun 2020, 13:05

kipphebel3 skrev:
tis 23 jun 2020, 11:24
Varför svarar du inte på enkla frågor?
Nej. Det är INTE beskrivet i detalj. Det är en massa svammel. Lösryckta ord.
Jag kan ju uppenbarligen mer än dig om kvantfysik då jag refererar till böcker som styrker mina påståenden
Nej, det gör du inte. Däremot har du hänvisat till en massa texter som handlar om helt andra saker. Att hänvisa till kvantfysik, nanoteknik och liknande är vanligt inom skojarkretsar. För hundra år sedan var det elektricitet eller radioaktivitet.
Denna godkändes av FDA för att den kan mäta Heart Rate Variability.
Sluta använda ordet "godkänd"! Det är inte frågan om ett "godkännande", utan om ett undantag och att mäta förändringar i hjärtrytm är väldigt enkelt. Vilket aktivitetsarmband för en hundralapp eller två klarar av det, men det är långt ifrån den magi du förespråkar. För att inte tala om att denna magiska manick skulle kunna skapa 3D bilder av kroppens inre organ...
Det är väl du som skall berätta det? Jag har bara frågat. Du pratar om "strålning" och "frekvenser" utan att begripa ordens innebörd.
Plåstrens laddningar kommer påverka kroppens biomegetiska fält, så att kroppens celler resonerar i samklang med laddningen från plåstret.
Fria fantasier med andra ord. Dyra och verkningslösa produkter som säljs till godtrogna offer. Skulle vara enbart underhållande om det inte var ett smaklöst utnyttjande av sjuka människor.
??? Det är förklaringar inte fantasier.
Haha och nu kom alla dina förutfattade meningar fram! Tror jag knäckt dig och avslöjat dina förutfattade meningar. Att du ens kan uttala dig om något du inte förstår dig på eller provat själv är ett mysterium. Säg det till alla som blir och blivit hjälpa av detta. Och hindra inte andra från att bli hjälpa. Det är ren onska i ett nötskal. Jag är glad att det möter motstånd, för det visar bara på att detta är något riktigt stort. Som jag nämt tidigare kommer det förändra enormt mycket till det bättre för människors liv och hälsa. Uttala dig om något du har erfarenhet av istället nästa gång.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » tis 23 jun 2020, 13:27

Som sagt var.. Vänligen förklara skillnaden mellan "godkänd" och "undantag enligt 510(k)" då det gäller FDA. Kan du göra det?

Användarvisningsbild
Johannes

Inlägg av Johannes » tis 23 jun 2020, 13:44

För ordningens skull, det finns olika typer av undantag hos FDA.

510(k) innebär att något blir godkänt på basis av att det redan finns en liknande apparat på marknaden. Det innebär dock fortfarande att man måste skicka in en ansökan med stödjande dokumentation för att få den godkänd.

"510(k) exempt" innebär att man slipper ansöka om 510(k). Gäller bara väldigt enkla saker, typ plåster och sjukjussängar.

"Premarket notification" (PMA) är den striktaste kategorin. Här behövs omfattande dokumentation, närmar sig reglerna för läkemedelsgodkännande.

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » tis 23 jun 2020, 13:54

Stampen83 skrev:
mån 22 jun 2020, 20:40
Har du brytt dig om att kontrollera om Einstein verkligen sade det? Nejvisstnej, att kolla källor är inte din grej, eller hur?
Det behövs inte i det här sammanhanget då jag i det här fallet ville visa på hur du tänker genom att visa upp citatet.
Jag tror att grejen här är att referensen till Einstein ger dig cpi-poäng.

Användarvisningsbild
Stampen83

Inlägg av Stampen83 » tis 23 jun 2020, 15:34

Alla bevis jag lägger upp duger ändå inte för den blinde som bestämt sig

Men här är ännu ett bevis angående att EIS apparaten är godkänd av FDA för att detectera abnormaliter i vävnader.

FDA Approves EIS System Nevisense 3.0 for the Early Detection of Melanoma
"As an EIS tool, Nevisense uses varying electrical properties of human tissue to categorize the cellular structures to detect malignancies and abnormalities"

Källa:
https://www.targetedonc.com/view/fda-ap ... f-melanoma

Kan du medge dig besegrad i detta avseende nu x 100 Kipphebel3.

Och ja en 3D modell kan bildas utefter mätningarna med EIS apparaten, Detta är också välkänt.

Användarvisningsbild
Stampen83

Inlägg av Stampen83 » tis 23 jun 2020, 21:22

kipphebel3 skrev:
tis 23 jun 2020, 13:27
Som sagt var.. Vänligen förklara skillnaden mellan "godkänd" och "undantag enligt 510(k)" då det gäller FDA. Kan du göra det?
Du ställer nya frågor hela tiden som jag redan har visat på flertalet gånger på att du har helt fel i dina påståenden. Du har heller inte kunnat motbevisa mina inlägg det minsta utan kommer bara med kommentarer som"det är humbug" Du tror att jag inte vet vad nocebo när jag använder det, måste jag tala bebisspråk med dig och förklara alla termer jag använder bara för att du tror att jag inte förstår vilka ord jag använder. Om du eller någon annan inte vet vad nocebo är denna lätt kolla upp det själv.

Frekvenserna i plåstren kan mätas med rätt utrustning.Om någon vill mäta dessa frekvenser i plåstren är de välkomna att göra det med denna utrustning som jag nämnt " optical magnetic field measurment" vilket är en välkänd metod för att mäta dessa bioenergifälts frekvenser med.

Om jag kan visa på detta, skulle det tysta din skeptisism helt och hållet Kipphebel? och motbevisa ditt påstående att dessa plåster inte kan laddas med olika frekvenser. För detta kan jag nämligen göra då jag har kontakter vid Instutitionen för nanostudier vid Köpenhamns Universitet. Senaste mätningen på dessa plåster gjordes nämligen bara för några veckor sedan. (Kipphebel: nano betyder miljarddel och nanometer nm används när man t ex mäter extremt små partiklar och atomer om du inte visste det)

Eller har du eller någon annan för den delen på det här forumet kontakt med Karolinskas avdelning för nanoteknologi https://ki.se/en/neuro/the-swedish-medi ... nce-center så kan även dessa mätningar göras där. Kontakta mig i så fall så förser jag hen med laddade plåster.

Vad arbetar du med förresten Kipphebel`är du högstadielärare? och vad har du för utbildning, Min formella utbildning är som jag sagt inom medicin på Masternivå, fast med ett eget intresse utöver detta inom bioenergi.

Så denna mätmetod är högst relevant i detta avseende för att motbevisa Kipphebels tro om att dessa plåster inte går att laddas.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » ons 24 jun 2020, 08:37

Men här är ännu ett bevis angående att EIS apparaten är godkänd av FDA för att detectera abnormaliter i vävnader.

FDA Approves EIS System Nevisense 3.0 for the Early Detection of Melanoma
"As an EIS tool, Nevisense uses varying electrical properties of human tissue to categorize the cellular structures to detect malignancies and abnormalities"

Källa:
https://www.targetedonc.com/view/fda-ap ... f-melanoma

Kan du medge dig besegrad i detta avseende nu x 100 Kipphebel3.
Det där är en helt annan apparat och en helt annan användning? Hur kan du anse att det är relevant?
Och ja en 3D modell kan bildas utefter mätningarna med EIS apparaten, Detta är också välkänt.
Är det? Källa på det? Dvs något annat än tillverkarens reklam.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » ons 24 jun 2020, 08:49

Du ställer nya frågor hela tiden som jag redan har visat på flertalet gånger på att du har helt fel i dina påståenden.
Det är ingen ny fråga. Jag har frågat dig förut. Varför kan du inte svara?
Du tror att jag inte vet vad nocebo när jag använder det, måste jag tala bebisspråk med dig och förklara alla termer jag använder bara för att du tror att jag inte förstår vilka ord jag använder. Om du eller någon annan inte vet vad nocebo är denna lätt kolla upp det själv.
Jag vet mycket väl vad "nocebo" är, men utgående från hur du använde det så är det uppenbart att du inte förstår. En som inte tror på dina plåster kommer naturligtvis inte att uppleva varken nocebo eller placebo.
Frekvenserna i plåstren kan mätas med rätt utrustning.Om någon vill mäta dessa frekvenser i plåstren är de välkomna att göra det med denna utrustning som jag nämnt " optical magnetic field measurment" vilket är en välkänd metod för att mäta dessa bioenergifälts frekvenser med.
Ärdet? Källa på det? Annat än tillverkarens reklam.
Om jag kan visa på detta, skulle det tysta din skeptisism helt och hållet Kipphebel? och motbevisa ditt påstående att dessa plåster inte kan laddas med olika frekvenser. För detta kan jag nämligen göra då jag har kontakter vid Instutitionen för nanostudier vid Köpenhamns Universitet. Senaste mätningen på dessa plåster gjordes nämligen bara för några veckor sedan. (Kipphebel: nano betyder miljarddel och nanometer nm används när man t ex mäter extremt små partiklar och atomer om du inte visste det)
Tänka sig, jag vet precis vad enheten "nano" betyder. Men så bra. Om universitetet gjort mätningar så finns de säkert publicerade. Berätta bara vem på intitutionen jag kan kontakta så skall jag prata med dem!
Min formella utbildning är som jag sagt inom medicin på Masternivå, fast med ett eget intresse utöver detta inom bioenergi.
Tillåt mig tvivla... Bioenergi är ju ett fascinerande område. Själv funderar jag på att börja elda med pellets...

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » ons 24 jun 2020, 08:51

"510(k) exempt" innebär att man slipper ansöka om 510(k). Gäller bara väldigt enkla saker, typ plåster och sjukjussängar.
Precis och det är precis så som de flesta av dessa manicker är. De baserar sin ansökan på att det finns en liknande apparat på marknaden. Exempelvis för att mäta hudens resistivitet, vilket kan hjälpa att diagnosticera melanom. Däremot är det ju rätt osannolikt att man skulle kunna säga något om kroppens inre organ på det sättet.

Användarvisningsbild
Stampen83

Inlägg av Stampen83 » ons 24 jun 2020, 10:44

.Det är ingen ny fråga. Jag har frågat dig förut. Varför kan du inte svara?
Du har ju redan fått svaren på detta..
.Precis och det är precis så som de flesta av dessa manicker är. De baserar sin ansökan på att det finns en liknande apparat på marknaden. Exempelvis för att mäta hudens resistivitet, vilket kan hjälpa att diagnosticera melanom. Däremot är det ju rätt osannolikt att man skulle kunna säga något om kroppens inre organ på det sättet.
Osannoligt säger du. Du ANTAR väldigt mycket hela tiden..

. Ärdet? Källa på det? Annat än tillverkarens reklam.
Har ju lagt källa på hur de kan mätas 2 gånger redan :banghead: Detta är inte källor från tillverkarna själva. Se nedan!

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6308680/

https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 112923.htm
.Jag vet mycket väl vad "nocebo" är, men utgående från hur du använde det så är det uppenbart att du inte förstår. En som inte tror på dina plåster kommer naturligtvis inte att uppleva varken nocebo eller placebo.
Antagande igen.. En person som är skeptisk inställd till behandlignen eller inte tror på behandlingen kommer få noceboeffekt dvs negativ effekt... Och detta fungerar även på skeptiker.
Tänka sig, jag vet precis vad enheten "nano" betyder. Men så bra. Om universitetet gjort mätningar så finns de säkert publicerade. Berätta bara vem på intitutionen jag kan kontakta så skall jag prata med dem!
Detta var mätningar som gjordes och inte en studie och publicerat material, men dessa mätningar kan göras varsom med denna teknologi som jag erbjuder alla som vill mäta dessa frekvenser. Du kan kontakta Köpenhamns Universitetet istutitionen för Nanoforskning så kommer de veta vad det gäller.
Kan även få testsvaren också, där det står vilka du kan kontakta i detalj. Återkommer det detta.
.Tillåt mig tvivla... Bioenergi är ju ett fascinerande område. Själv funderar jag på att börja elda med pellets...
Du tvivlar på väldigt mycket du, har ju sagt min utbildning och du antar en massa hela tiden också.... Dina svar är på en väldigt låg nivå med förutfattade meningar hela tiden. Har du alltid sådana här förutfattade meningar, även om människor överlag?
Du har ännu inte svarat på min fråga vad du arbetar med och har för utbildning i ämnet? Är du snickare? Eller säkert lärare på högstadienivå om jag får gissa.

Skriv svar