ANF behandling med frekvenser

Diskutera fysik, kemi, biologi, samt direkta tillämpningar såsom teknik och medicin.
Användarvisningsbild
kipphebel3

Re: ANF behandling med frekvenser

Inlägg av kipphebel3 » tis 09 jun 2020, 15:07

Det är bra om du citerar hela min mening istället för att kapa den och plocka ur det som passar dig för att försöka hitta din nya argumentation.
Att läsa sida upp och sida ned med citerad text är ganska tröttsamt, så då är det ganska vanligt att man citerar bara det som är viktigt. I stället för att hänga upp dig på det kanske du kunde svara på min fråga:

Du hävdade tidigare att man inte kan se någon placeboeffekt hos djur och jag påpekade att det inte stämmer. Man kan se en placeboeffekt hos djur och det är något man måste ta i beaktande.

Så, ditt påstående om placebo hos djur var fel, eller hur? Ett enkelt svar, ja eller nej räcker!
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
Stampen83

Inlägg av Stampen83 » tis 09 jun 2020, 20:55

Javisst det förstår jag men i det här fallet tog du det ur sitt sammanhang för att skapa en ny argumentation som jag dessutom anser är felaktig i det här fallet. Som jag skrev i fortsättningen på den meningen var att jag inte tänker researcha vidare angående just huruvida DET citatet är sagt av Einstein, för att Allt är redan förklarat .... in i minsta detalj. Det var själva budskapet i citatet som var det viktiga.

Så jag var kanske otydlig med hur jag skrev den meningen.

Och nej jag tänker inte börja diskutera hurvida placebon hos djur är. Man kan diskutera om den är lika stor eller samma som hos menniskor, Men jag ser att du försöker som jag nämnt tidigare hitta något nytt argument. Du får gärna skapa en ny tråd om detta i så fall.

Hade du kontaktuppgifterna till den du pratat med hos LD technology förresten? Så jag kan bekräfta det. Som jag tydligt visat på inte stämmer.
Som du ser är denna diskussion fruktlös.

Har nu visat på hur ANF fungerar och att dess verkningsmekanism har gott stöd i forskningen om hur vårt nervsystem fungerar.

Detta är väl mer än nog för alla kunniga inom området att läsa. Så kommer inte diskutera mer med dig här Kipphebel3 eftersom allt redan är förklarat. och det kommer inte leda någonstans eftersom du hela tiden försöker hitta nya argument.

Önskar dig lycka till och att du hittar ur ditt "studieträsk" eftersom studier endast kan visa på små fragment av den komplexa verkligheten. Vad vi tror oss veta om människokroppen i dagsläget, kan vara något helt annat om 20-30år och det är bra att utvecklingen går framåt.

Hoppas du får chansen att erfara ANF någon gång.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » ons 10 jun 2020, 08:03

Allt är redan förklarat .... in i minsta detalj.
Nej, det är det inte. Det som du kallar "förklaringar" är i själva verket löst tagna och osammanhängande texter som saknar bevisvärde. Du blandar ihop mekanisk och elektrisk resonans exempelvis. När man ber dig förtydliga så kommer du med undfanflykter.
Så jag var kanske otydlig med hur jag skrev den meningen.
Nejdå. Du försökte använda Einstein som argument och bemödade dig inte ens att kontrollera källan.
Och nej jag tänker inte börja diskutera hurvida placebon hos djur är. Man kan diskutera om den är lika stor eller samma som hos menniskor, Men jag ser att du försöker som jag nämnt tidigare hitta något nytt argument.
Det är inget nytt argument. Delar av din argumentation byggde på antagandet att man inte kan se Placebo hos djur. Eftersom man kan det så faller den delen av din argumentation, eller hur? Du skrev:
Finns även en studie gjord på hästar. Där kan man verkligen tala om att placebo effekten är utesluten.
Så vi kan konstatera att det påståendet är fel, eller hur?
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » tor 11 jun 2020, 05:40

Stampen83 skrev:
sön 07 jun 2020, 10:59

Frekvens är ett annat ord för vibrationer, eller svängningar inom som Kipphebel beskriver det. Det finns en rad olika typer av frekvenser från bl a ljusfrekvenser, radio, magnetiska och elektriska frekvenser där alla har olika våglängder med mera. Det finns dock även neurologiska frekvenser som skiljer sig från dessa andra typer av frekvenser eftersom de arbetar med unika svängningar (oscilliationer).
...
När de neurologiska frekvenserna från ANF diskarna tas upp av ett neuron, tillåter de en explosion som frigör kalium, natrium,kalcium och klorid in och ut i cellmembranet vilket skapar denna "gnista eller aktionspotential som det också kallas för genom cellmellmembranet.
Det verkar som om du blandar ihop måttenheten med det du mäter. Inte konstigt att du inte når fram med dina teorier.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » tor 11 jun 2020, 14:17

Bara för att förklara hur "Stampens" förklaringar faller kort så vill jag illustrera detta med denna video. Kan du "stampen" berätta vad du hör?

Användarvisningsbild
Stampen83

Inlägg av Stampen83 » tor 11 jun 2020, 22:16

Vad är det som är så svårt att förstå med frekvenser och att vårt nervsystem arbetar med neurologiska frekvenser? Detta "väl" känt (och se alla referenser i verkningsmekanismerna i texten om hur ANF fungerar som jag skickat), att vårt nervsystem arbetar med frekvenser,

Definition frekvens (Wikipedia)

"Frekvens är bland annat ett uttryck för antalet svängningar per sekund som en kropp, till exempel en sträng eller stämgaffel, gör. Ju fler svängningar per sekund, desto högre blir tonen."

Vid frekvensmätning av ljud, elektromagnetiska vågor (som till exempel radio eller ljus), elektriska signaler eller andra vågor, är frekvensen i Hertz antalet cykler av den repeterande vågformen per sekund"

Så tyvär visar det din video kipphebel3 på hur lite du kan om människokroppens nervsystem. Jag har aldrig pratat om elekrisk resonans. Våra nervceller "vibrerar" (ocillerar) med olika frekvenser.
Så förstår att du inte förstår något av det jag försökt förklara och simplifiera så gott det går. Så för den ignoranta" låter det som "grekiska" . Du verkar inte alls förstått något av texten jag skickat som är "väl" bevisat med referenser.
Senast redigerad av 2 Stampen83, redigerad totalt 0 gång.

Användarvisningsbild
Stampen83

Inlägg av Stampen83 » tor 11 jun 2020, 22:20

Här är referenserna igen på hur nervsystemet arbetar med frekvenser (neurologiska frekvenser) om ni missat det. Så detta är ingen teori. Detta är fakta om hur vår kropp fungerar.

Referenser

1. Cole KS. RECTIFICATION AND INDUCTANCE IN THE
SQUID GIANT AXON. J Gen Physiol. 1941 Sep;25
(1):29–51.
2. Llinas RR. The intrinsic electrophysiological properties
of mammalian neurons: insights into central nervous
system function. Science. 1988 Dec;242(4886):1654–
64.
3. Ploner M, Sorg C, Gross J. Brain Rhythms of Pain.
Trends Cogn Sci. 2017 Feb;21(2):100–10.
4. Chudler EH. Milestones in Neuroscience Research
[Internet]. Neuroscience for Kids. Available from:
http://faculty.washington.edu/chudler/hist.html
5. Panegyres KP, Panegyres PK. The Ancient Greek
discovery of the nervous system: Alcmaeon,
Praxagoras and Herophilus. J Clin Neurosci O J
Neurosurg Soc Australas. 2016 Jul;29:21–4.
6. Llinas RR. Intrinsic electrical properties of mammalian
neurons and CNS function: a historical perspective.
Front Cell Neurosci. 2014;8:320.
7. Haas LF. Nikola Tesla (1856-1943). J Neurol Neurosurg
Psychiatry. 2002 Apr;72(4):526.
8. von Bartheld CS, Bahney J, Herculano-Houzel S. The
search for true numbers of neurons and glial cells in
the human brain: A review of 150 years of cell
counting. J Comp Neurol. 2016 Dec;524(18):3865–95.
9. Harris-Warrick RM. Neuromodulation and exibility in
Central Pattern Generator networks. Curr Opin
Neurobiol. 2011 Oct;21(5):685–92.
10. Pinho-Ribeiro FA, Verri WAJ, Chiu IM. Nociceptor
Sensory Neuron-Immune Interactions in Pain and
In ammation. Trends Immunol. 2017 Jan;38(1):5–19.
11. Frodl T, O’Keane V. How does the brain deal with
cumulative stress? A review with focus on
developmental stress, HPA axis function and
hippocampal structure in humans. Neurobiol Dis. 2013
Apr;52:24–37.
12. Calcia MA, Bonsall DR, Bloom eld PS, Selvaraj S,
Barichello T, Howes OD. Stress and
neuroin ammation: a systematic review of the e ects
of stress on microglia and the implications for mental
illness. Psychopharmacology (Berl). 2016
May;233(9):1637–50.
13. Porcelli B, Pozza A, Bizzaro N, Fagiolini A, Costantini
M-C, Terzuoli L, et al. Association between stressful
life events and autoimmune diseases: A systematic
review and meta-analysis of retrospective casecontrol
studies. Autoimmun Rev. 2016 Apr;15(4):325–
34.
14. Adam EK, Quinn ME, Tavernier R, McQuillan MT, Dahlke
KA, Gilbert KE. Diurnal cortisol slopes and mental and
physical health outcomes: A systematic review
and meta-analysis. Psychoneuroendocrinology. 2017
Sep;83:25–41.
15. Bond AM, Ming G-L, Song H. Adult Mammalian Neural
Stem Cells and Neurogenesis: Five Decades Later. Cell
Stem Cell. 2015 Oct;17(4):385–95.
16. Jana M, Pahan K. Astrocytes, oligodendrocytes and
schwann cells. In: Neuroimmune Pharmacology. 2016.
17. Marder E, Prinz AA. Modeling stability in neuron and
network function: the role of activity in homeostasis.
Bioessays. 2002 Dec;24(12):1145–54.
18. Wood JN, Boorman JP, Okuse K, Baker MD. Voltagegated
sodium channels and pain pathways. J
Neurobiol. 2004 Oct;61(1):55–71.
19. Eytan D, Marom S. Dynamics and e ective topology
underlying synchronization in networks of cortical
neurons. J Neurosci. 2006 Aug;26(33):8465–76.
20. Penn Y, Segal M, Moses E. Network synchronization
in hippocampal neurons. Proc Natl Acad Sci U S A. 2016
Mar;113(12):3341–6.
21. Chorev E, Yarom Y, Lampl I. Rhythmic episodes
of subthreshold membrane potential oscillations
in the rat inferior olive nuclei in vivo. J Neurosci. 2007
May;27(19):5043–52

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » fre 12 jun 2020, 06:33

Så förstår att du inte förstår något av det jag försökt förklara och simplifiera så gott det går. Så för den ignoranta" låter det som "grekiska" . Du verkar inte alls förstått något av texten jag skickat som är "väl" bevisat med referenser.
Du förstår uppenbarligen inte varför jag postade den videon. Har du ens sett den? Om du inte så är det helt enkelt en tjej som fejkar språk. För en som inte kan Svenska eller Finska så låter det hon säger som de språken, men de som kan språken så inser att det bara är rappakalja.

Det är precis på samma sätt med dina "förklaringar". För en som inte är så insatt i naturvetenskap så låter det bra, men för de som har litet kunskaper är det rappakalja, vetenskapliga ord som används fel och som staplas efter varandra.

Sedan kommer du igen med en massa "referenser" för att "bevisa" saker ingen överhuvudtaget har förnekat, men du har fortfarande inte förstått vad "frekvens" är och varför du använder ordet fel.

I webblänkarna du postat påstås att dessa plåster är "laddade med frekvenser" - Det är bara rappakalja, man kan inte ladda något med frekvenser. Länkarna hävdar att kroppsvärmen får dessa plåster att "utsända frekvenser" som sedan skulle påverka kroppen, men man kan inte "utsända frekvenser", däremot kan man (vidare)utsända energi, med en viss frekvens. Är det så du menar?

Är det då mekanisk energi, elektrisk energi, eller något annat?

Användarvisningsbild
Stampen83

Inlägg av Stampen83 » lör 13 jun 2020, 17:07

Ja precis. Det är bio-energi som de är programmerade med och som kan mätas i frekvenser. Bra att vi börjar förstå varandra bättre nu. För mig är det självklart att vår kropp arbetar med frekvenser, sedan vilket typ av frekvenser jag talar om verkar inte gått fram. Det 'är alltså elektromagnetisk energi som som vår kropp utsöndrar, och som faktiskt alla organismer utsöndrar,.Alla levande organismer och celler resonerar (vibrerar) i olika hastigheter från långsamt till mycket snabbt, likväl vårt nervsystem och våra nervceller som för information vidare genom kroppen på detta sätt, vilket även skapar olika reaktioner i vår kropp.

Angående att dessa diskar kan programmeras med denna typ av "energi" med olika frekvenser; är företaget som producerar dessa diskar (Alpha Biocentrix), de enda i världen som kan göra detta med hjälp av en maskin som kallas för AFG (Accelerator Frequency Generator.) Materialet i diskarna är också unikt då detta chrystalline och kol(metall material är ett material som kan programmeras med denna typ av energi. Hur AFG maskinen programmerar dessa "diskar hittar du här:

https://energicxusa.com/our-technology/

När dessa "diskar" kommer i kontakt med kroppen tar kroppens nervceller upp denna resonans eftersom de är kompatibla med kroppens egna bioenergi.

Dessa två länkar är från producenterna själva. Där bör du hitta svar på det mesta av dina frågor.

https://alphabiocentrix.com/learningcen ... frequency/

Titta gärna runt på deras hemsida så hittar du även ytterligare information.

Hoppas detta förtydligar det hela bättre.

Thermal
Kontakt:

Inlägg av Thermal » lör 13 jun 2020, 19:46

Jag har aldrig hört tals om att man kan ladda frekvenser i betydelsen stoppa in och sedan få ut. Den prestationen måste vara i Nobelprisklass.

Mekaniska och elektriska egenfrekvenser kan man påverka genom att manipulera materialet. Men, eftersom naturen alltid motsätter sig förändringar måste de hållas igång med energi. Det går inte att spela fiol utan stråke.

Var finns energikällan?
En definition är per definition alltid korrekt. Frågan är om den är ändamålsenlig

Användarvisningsbild
Stampen83

Inlägg av Stampen83 » sön 14 jun 2020, 07:36

Jag har aldrig hört tals om att man kan ladda frekvenser i betydelsen stoppa in och sedan få ut. Den prestationen måste vara i Nobelprisklass
Det kan man lugnt säga. De är speciellt gjorda för att kunna programmeras med bio-energi.
Men, eftersom naturen alltid motsätter sig förändringar måste de hållas igång med energi. Det går inte att spela fiol utan stråke.

Var finns energikällan?
Materialet "programmeras/laddas" med energin och slutar att fungera efter ca 72h varvid diskarna är förbrukade. Efter det behövs de bytas ut till nya, tills kroppen återställt den nedsatta oscilliationen i det område som är skadat. Så själva energikällan är inte diskarna i sig utan de "laddas upp" med denna AFG apparat.. På så sätt fungerar de som en "portabel energikälla", nästan som ett batteri.

Precis som du nämner kommer kroppen först att försöka "sparka ur" dessa frekvenser, men det reflektiva egenskaperna i materialet gör att frekvenserna kan stanna kvar i kroppen och få ett kontinuerlig flöde från diskarna, för att tillslut göra dessa frekvenser konstanta i kroppen. När denna ocilliation (svängning) i nervsystemet är återställd kan det område som behandlas fungera normalt igen.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » mån 15 jun 2020, 10:43

Ja precis. Det är bio-energi som de är programmerade med och som kan mätas i frekvenser.
Men nu snurrar det till igen! Man kan inte mäta energi i "frekvenser". Energi mäts i Joule. Frekvens mäts i Hz. Hur många Joule laddas dessa diskar med och på vilket sätt lagras den energin i diskarna?

Användarvisningsbild
Stampen83

Inlägg av Stampen83 » mån 15 jun 2020, 17:48

Användarvisningsbild
Stampen83

Inlägg av Stampen83 » mån 15 jun 2020, 18:18

Utdrag från patentet. Vi talar således om elektromagnetisk energi.

Abstract:
The present invention is a method for manufacturing a patch which .emits electromagnetic energy. The method for manufacturing the patch comprises forming a first layer that is capable of storing electromagnetic energy; forming, above the first layer, a second layer that is capable of storing electromagnetic energy; and applying a series of electromagnetic waves at predetermined frequencies to the first and second layers. The electromagnetic waves at the predetermined frequencies are applied under a vacuum condition. The method also forms a third layer that is capable of harvesting electromagnetic energy above the second layer.

http://www.freepatentsonline.com/y2019/0044012.html

Thermal
Kontakt:

Inlägg av Thermal » mån 15 jun 2020, 20:16

Stampen83 skrev:
mån 15 jun 2020, 18:18
Utdrag från patentet. Vi talar således om elektromagnetisk energi.

http://www.freepatentsonline.com/y2019/0044012.html
Elektricitet kan bara strömma mellan 2 poler och det oavsett frekvens. Därför behövs 2 hål i väggkontakten. Enligt beskrivningen har plåstret bara 1 pol. Kanske skulle den andra polen kunna vara jord men då fungerar plåstret inte om man har stövlarna på.
En definition är per definition alltid korrekt. Frågan är om den är ändamålsenlig

Skriv svar