Jag hoppas nån här kan hjälpa mig att förklara svenska kyrkan. För vänner till mig i USA.
Att fast vi har religionsfrihet är kyrkan full av politiker. Och det är ingen lögn ju. Även om man inte är medlem vilket jag inte är så har man i vissa fall kontakt med kyrkan ialla fall.
Och vi var ju medlemmar med tvång som barn vi som föddes in i kyrkan. Nu är jag inte medlem längre.
Nu har jag blivit utsatt för hatangrepp av en person som är eller var viktig för mig. Som jag faktiskt struntar totalt i om han tror jag pratar sanning vid det här laget. Jag har blockat honom från min Facebook.
Men i alla fall. Det är VAL l i kyrkorna som staten blandar sig i. Och skatten till kyrkorna dras av staten från vår inkomst? ifall vi är medkemmar.
Varför tror de mig inte. Vi hade inte religionsfrihet när jag var barn det var kristendomskunskap på schemat i skolorna. Vi lärde oss psalmer och det var kristen skolavslutningar.
Finns det nåt sätt jag kan bevisa detta?
Fortfarande mycket kristendom i Sverige.
De tycker jag är äcklig. Så jag miste vännerna. Det är inte första gången det händer.
Man kan ju inte hjälpa det att det är sant att det fortfarande dras Kyrkskatt om man ör nedlem alltså.
Jag blev tillfrågad förra året om jag ställer upp i kyrkovalet. Det behövdes folk. Men jag sade som det var. Jag är inte medlem.
Sen tror vännerna att jag ljuger. Att det inte är sant att det finns politiska partier som ställer upp.
Jag ska vara smygkristen och göra folk illa.
Musikervänner är det

Skönt att slippa dem helt enkelt. Men att tro att jag ska ha fel om att vi har politiska val.
Och att man var tvungen och inte kunde hjälpa det det är ju sant!
Jag är själv homosexuell. Hatar man sig själv om man talar sanningen om att det fortfarande finns politiker i kyrkan.
Hur kan de tro att jag ljuger?
Nä Skönt att jag är pensionerad inte behöva arbeta. Inte behöva göra ett dugg mer. Ska avsluta mitt Facebook konto. Tror jag vinner mycket på det!
Ska aldrig ha kontakt med folk mer överhuvudtaget. Och slutar spela musik på fritiden. Bäst så. Bäst att dra sig undan.
Ingen tror på sanningen längre.