Debatt mellan Humanisterna och Kristna värdepartiet

Här kan du diskutera religiösa ämnen som inte direkt rör vetenskap eller folkbildning.
Nemesis

Inlägg av Nemesis » fre 05 sep 2014, 23:08

Per Kronlid var inte en imponerande debattör. Istället för att redogöra varför hans parti tycker som de gör så frågade han Sturmark varför han tycker som han gör.

Har svårt att tänka mig att detta parti får något inflytande, någonsin. de fokuserar nästan enbart på konservativa värdefrågor, som ofta har väldigt liten påverkan i svenska val.
"… all the data shows that most people are not influenced by rational arguments. They're influenced by social pressure. … That's just the human condition, and we just have to acknowledge it and accept it." - Steven Novella

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Re: Debatt mellan Humanisterna och Kristna värdepartiet

Inlägg av Hexmaster » lör 06 sep 2014, 09:29

Jag har fortfarande inte kommit över känslan av att KvP är ett ambitiöst skämt.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg

Användarvisningsbild
B Hellqvist

Inlägg av B Hellqvist » lör 06 sep 2014, 10:08

Hexmaster skrev:Jag har fortfarande inte kommit över känslan av att KvP är ett ambitiöst skämt.
Kanske det, men frågan är om medlemmarna vet om det...
Reason is always a kind of brute force; those who appeal to the head rather than the heart, however pallid and polite, are necessarily men of violence. We speak of touching a man's heart, but we can do nothing to his head but hit it. Chesterton

Användarvisningsbild
Jonas_R

Inlägg av Jonas_R » lör 06 sep 2014, 15:48

En av KvPs mer obehagliga representanter, Mats Selander, håll ju en flera minuter lång och påfallande tokig monolog så fort han fick chansen i frågestunden. Så svammlande att moderatorn var tvungen att avbryta honom. Vad jag har sett och läst av Selander så är det lite märkligt att han inte själv tog på sig rollen som partiledare när han uppenbart är så drivande inom partiet. Kronlid gjorde sig inte i debattklimat alls. Antingen kunde han inte svara eller så svarade han på ett så dåligt sätt att närmast alla borde insett vilka tokerier han förespråkade och mycket lite framkom om varför de faktiskt tycker som de tycker (annat än de är outbildade inom biologi eller att bibeln säger det). Man jag håller med vad Nemesis sa, jag tror knappast KvP kommer få något inflytande någonsin. De är helt enkelt för galna.
There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance - Ali

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » lör 06 sep 2014, 17:13

KvP och SvP måste vara de partier som fått absolut mest uppmärksamhet per medlem/röstare detta år.
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!

Skriv svar