Astrologi

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.
Användarvisningsbild
simone

Astrologi

Inlägg av simone » tis 01 jul 2008, 13:53

Nu kanske jag drar detta för långt, men det skulle vara kul och se om något speciellt stjärntecken dominerar här på forumet! Själv är jag tvilling! Det vore lättare med en lista att rösta på, men jag vet inte hur man gör!
Niels Bohr sa en gång till en av sina doktorander : " Ni tänker inte , ni är bara logisk" .

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Re: Astrologi

Inlägg av Hexmaster » tis 01 jul 2008, 14:07

Du menar soltecken.
at once the dumbing down of a complex system and the creation of a hopelessly simplistic view of the world, arguably deserving criticism from those who fail to observe one-twelfth of us dancing to the same tune on any given day
http://www.faktoider.nu/astrologi.html

När Hex föddes befann sig solen i Skorpionens stjärntecken enligt den tropiska skolan, i Vågen enligt den sideriska (faktiska).
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg

Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Anders H » tis 01 jul 2008, 14:11

simone skrev:Nu kanske jag drar detta för långt, men det skulle vara kul och se om något speciellt stjärntecken dominerar här på forumet! Själv är jag tvilling! Det vore lättare med en lista att rösta på, men jag vet inte hur man gör!
Fiskpinnar. Hade jag varit ett par dagar äldre, hade jag varit född i revisorns stjärntecken.
Hemsida - Radio Houdi - Blogg - Evolutionsteori.se - Bright
Homeopaty devides, controls and deludes. ...or was that religion?

Användarvisningsbild
LP72

Inlägg av LP72 » tis 01 jul 2008, 14:14

Lejonet här, men ascendenten i Skorpionen och månen i Stenbocken, plus allt annat jag inte nämner nu (husen, aspekterna transiter osv), men som man bör ta med i beräkningen av en personlighetstyp utifrån ett födelsehoroskop... :wink:

Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inlägg av kaxiga Z » tis 01 jul 2008, 14:15

Pay hommage to the goat

Användarvisningsbild
simone

Inlägg av simone » tis 01 jul 2008, 14:22

LP72 skrev:Lejonet här, men ascendenten i Skorpionen och månen i Stenbocken, plus allt annat jag inte nämner nu (husen, aspekterna transiter osv), men som man bör ta med i beräkningen av en personlighetstyp utifrån ett födelsehoroskop... :wink:

Tvilling med acendenten i jungfrun och månen i skorpionen! :)
Niels Bohr sa en gång till en av sina doktorander : " Ni tänker inte , ni är bara logisk" .

Användarvisningsbild
matsw

Inlägg av matsw » tis 01 jul 2008, 14:35

LP72 skrev:men som man bör ta med i beräkningen av en personlighetstyp utifrån ett födelsehoroskop
Vadå bör? Varför?
Senast redigerad av 1 matsw, redigerad totalt 0 gånger.
det väsentliga är inte vad man vet utan hur man vet det.

MacBruce
Avstängd

Inlägg av MacBruce » tis 01 jul 2008, 14:56

Oxe här. (Högst passande enligt somliga.)
--

Användarvisningsbild
Haricots

Inlägg av Haricots » tis 01 jul 2008, 15:20

Jag "är" också tvilling som dig simone. Visst är vi lika varandra?
"For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring. "
- Carl Sagan

Användarvisningsbild
simone

Inlägg av simone » tis 01 jul 2008, 15:25

Haricots skrev:Jag "är" också tvilling som dig simone. Visst är vi lika varandra?

:D Vad roligt, då är jag i gott sällskap, lika , möjligen att envist hålla fast vid det vi tror på!

Användarvisningsbild
C-J

Inlägg av C-J » tis 01 jul 2008, 15:47

Oh, behave!

Användarvisningsbild
Antimateria

Inlägg av Antimateria » tis 01 jul 2008, 15:52

MacBruce skrev:Oxe här. (Högst passande enligt somliga.)
--
Jag med och vi är i gott sällskap med Leonardo Da Vinci, Shakespeare, Immanuel Kant, Karl Marx, Salvador Dali och - David Gahan.
Men vi behöver ju inte nämna att Hitler, Saddam Hussein, Sigmund Freud och kungen också föddes i detta tecken.
Ut necesse est, lancem in libra, ponderibus impositis, deprimi; sic animum perspicuis cedere.
/Cicero

Användarvisningsbild
Verdandi
Avstängd

Inlägg av Verdandi » tis 01 jul 2008, 16:21

Vädur...vet inget om acendent...
kaxiga Z skrev:Pay hommage to the goat
Get? Finns väl inte? :shock:
Äsch, det var inget...

Chattanoga

Inlägg av Chattanoga » tis 01 jul 2008, 16:34

MacBruce skrev:Oxe här. (Högst passande enligt somliga.)
--
Samma här, jag tror att vi leder nu?

Användarvisningsbild
DoctorOHM
Kontakt:

Inlägg av DoctorOHM » tis 01 jul 2008, 16:42

Galen Ko!

(Jag har ett intyg att jag har bytt till det, "undertecknat" av samtliga medlemmar i Monty Python)

Bytte så att jag hade någonting att säga när folk blir för påträngande och skall tvinga ur en vad man är född i för tecken trots att man uttryckligen säger att man inte tror på sådan skit.

I övrigt känner jag lite att det är skamligt att man bara förväntas veta den typen av nonsens om sig själv, jag har aldrig ens nämnt någonting för min son att han skulle vara ett visst tecken, men visst så skall ni se att under en lektion om solsystemet (han gick i ettan vid tillfället) fick i uppgift att rita/måla "sitt" astrologiska stjärntecken.

Skriv svar