Testosterontillskott

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.
DavidM77
Avstängd

Re: Testosterontillskott

Inlägg av DavidM77 » fre 01 apr 2011, 12:13

Urquhart skrev:
DavidM77 skrev:Vad tycker du jag ska ta istället då med liknade effekter men utan biverkningar?
Och varför har inga användrare skrivit om detta i recensionerna?
Vad sägs om att äta helt vanlig mat?
Om du kunde nåt av träning så skulle du förstå att det bli väldigt svårt nå till de nivåer du behöver.

Ett exempel.
Innan träning behöver du extra energi ca 30 min innan.
Efter träning måste du äta inom 30-40 min efter avslutat pass.
Hade du tänkt äta kilovis med vanlig mat då eller? Kan bli jäkligt svårt kan jag meddela.
Sen måste du få extra i dig på morgonen, mellan mål och på kvällen. Om du vill gå upp i vikt och få muskler vill säga.
http://tankarurettintellekt.blogg.se - Ett intellektuellt paradis

Användarvisningsbild
Urquhart

Inlägg av Urquhart » fre 01 apr 2011, 12:27

DavidM77 skrev:
Urquhart skrev:
DavidM77 skrev:Vad tycker du jag ska ta istället då med liknade effekter men utan biverkningar?
Om du kunde nåt av träning så skulle du förstå att det bli väldigt svårt nå till de nivåer du behöver..
Du menar styrketräning hoppas jag? Själv har jag mest hållit på med bollsporter och där fungerar det alldeles utmärkt med mackor, snabbmat och mammas köttbullar. :D
DavidM77 skrev:[Ett exempel.
Hade du tänkt äta kilovis med vanlig mat då eller? Kan bli jäkligt svårt kan jag meddela.
Sen måste du få extra i dig på morgonen, mellan mål och på kvällen. Om du vill gå upp i vikt och få muskler vill säga.
Antar att det kan vara jobbigt att proppa i sig en massa mat men det lär nog vara att föredra framför att käka produkter av vansklig kvalitet. Tränar du inför OS eller någon liknande elitnivå där det krävs resultat rätt omgående?
"I hate everybody irrelevant of other issues" John F. Hickory

DavidM77
Avstängd

Inlägg av DavidM77 » fre 01 apr 2011, 14:11

Ja, självklart. Jag hade hållt mig till mat, om det gått.
Men jag blir mätt för fort och kan inte få i mig den mängd jag behöver, tyvärr.

OS? Haha nä,
men för att gå upp i muskler och vikt behöver du äta ca 500 fler kalorier par dag 'n i genomsnitt. Dvs, ca 3000-3500 kalorier per dag beroende på vem du är. Oavsett nivå du tränar på.
http://tankarurettintellekt.blogg.se - Ett intellektuellt paradis

Användarvisningsbild
Urquhart

Inlägg av Urquhart » fre 01 apr 2011, 14:20

Gör som Gunde och vräk i dig några kg makaroner, eller som jag och åk förbi pizzerian. :D
"I hate everybody irrelevant of other issues" John F. Hickory

Användarvisningsbild
Crepitus

Inlägg av Crepitus » fre 01 apr 2011, 16:12

DavidM77 skrev:Om du kunde nåt av träning så skulle du förstå att det bli väldigt svårt nå till de nivåer du behöver.
Behöver för vad?
When the facts change, I change my mind. What do you do, Sir?

Användarvisningsbild
Putt-Julle

Inlägg av Putt-Julle » fre 01 apr 2011, 20:01

DavidM77 skrev:
Urquhart skrev:
Om du kunde nåt av träning så skulle du förstå att det bli väldigt svårt nå till de nivåer du behöver.

Ett exempel.
Du ska inte ta några tillskott som höjer din produktion av testo eller dylikt. Jag orkar inte ens börja bena i detta. Det du ska veta är att erfarna
byggare som vet hur de ska dopa sig ratar dessa "lagliga" testotillskott" med motiveringen att du bara få biverkningarna av "vanliga" AAS men inte
de positiva effekterna av AAS.

Fråga: vilka recensioner pratar du om?
Nun: "Sister Augustine believes in things that aren't real."
House: "I thought that was a job requirement for you people."

Användarvisningsbild
fosfolipid

Inlägg av fosfolipid » lör 02 apr 2011, 08:59

DavidM77 skrev:
Urquhart skrev:

Ett exempel.
Att det är jobbigt att laga mat har ganska lite med testosteron att göra. Testosteron innehåller ingen energi över huvud taget, så dina kilokalorier kommer inte dyka upp för det. Är det proteintillskott du är ute efter rekommenderar jag Granngårdens svinfoder, eller om du är petig med maten, exakt samma skit ompaketterat för kroppsbyggare i form av proteinshake.

De där ouppnåeliga 500 kcal motsvarar för övrigt tre risifrutti om dagen. Eller en näve valnötter på frukostfilen. Komplicerat.
Well, it is out there, it's out there now, lurking like a big hairy rapist at a coach station.
//per

Englund

Inlägg av Englund » lör 02 apr 2011, 10:44

DavidM77 skrev:Om du kunde nåt av träning så skulle du förstå att det bli väldigt svårt nå till de nivåer du behöver.

Ett exempel.
1. Innan träning behöver du extra energi ca 30 min innan.
2. Efter träning måste du äta inom 30-40 min efter avslutat pass.
3. Hade du tänkt äta kilovis med vanlig mat då eller? Kan bli jäkligt svårt kan jag meddela.
4. Sen måste du få extra i dig på morgonen, mellan mål och på kvällen. Om du vill gå upp i vikt och få muskler vill säga.
1. Nej! Var har du fått det ifrån?
2. Nej! Aminosyror är däremot essentiellt, om man vill försöka uppnå positiv kvävebalans, efter ett pass. Energitillförsel i sig fyller ingen eller liten funktion närmsta timmarna efter träning i avseendet att lägga på sig muskler.
3. Nej! Det räcker med att lägga sig på energiöverskott, om detta sker "mellan måltider" eller "under måltider" spelar mindre roll.

PS. Kolla upp dina egna sanningar innan du klankar ned på andras :smile2:
Nu är då och framtiden är för alltid!

Jens78

Re: Testeorontillskott

Inlägg av Jens78 » sön 12 apr 2020, 18:14

Istället för att köpa mer "dopingklassade" ämnen, varför inte köpa ett naturligt tillskott??

Jens78

Re: Testeorontillskott

Inlägg av Jens78 » sön 12 apr 2020, 18:17

Crepitus skrev:
tor 31 mar 2011, 19:21
Nu är det inte ett testosterontillskott utan en aminosyra som är involverat i frisättandet av luteiniserande hormon (LH) och testosteron från testklarna. Men ok.

Frågan är om det fungerar. Man refererar till en studie på 23 män och 10 råttor som talar för detta.

Den andra frågan är om det är bra. Testosterontillskott har flera kända biverkningar: bland dessa finns högt blodtryck, hypogonadism (små testiklar, låg egen testosteronproduktion), skallighet, ökad risk för prostatacancer och prostataförstoring + diverse humörrelaterade biverkningar. Look good now, pay later.

Enligt denna sida bör preparatet kombineras med aromatshämmare (bröstcancermedicin) för att undvika biverkningar.

Bottom line: absolut inte.
Jag menar mer, varför finns det så många som överväger riskerna och väljer att ändå använda dopingklassade preparat?

Skriv svar