Testosterontillskott

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.
DavidM77
Avstängd

Testosterontillskott

Inlägg av DavidM77 » tor 31 mar 2011, 15:33

Har precis börjat träna igen och kommer köra kombo med Gainer och Testeorontillskott faktiskt. Tänkte jag skulle prova. Ska tydligen öka sexlusten iallafall även om inte muskelökningen påverkas :)

Är det nån här som vet om om det verkligen funkar som tillverkaren utlovar? Enligt dom är det ju guld och gröna skogar. Biverkningar? Vilka kan det vara?

Nån som kan lite om sånt här?
Senast redigerad av 1 kaxiga Z, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Lade till några bokstäver i rubriken.
http://tankarurettintellekt.blogg.se - Ett intellektuellt paradis

krx

Re: Testeorontillskott

Inlägg av krx » tor 31 mar 2011, 16:01

Testosterontillskott??? Är inte det läkemedels-/dopingklassat?

Hur mycket tar du (mg, eller IU)? Vad för typ av anabol steroid är det (syntetisk, rekombinant?)
Finns en hel del mindre roliga biverkningar. Men det beror ju lite på hur mycket du trycker i dig, och hur länge du tänker hålla på... Är långtifrån expert, men det torde finnas en uppsjö av tillgänglig information på teh internetz...

krx

DavidM77
Avstängd

Inlägg av DavidM77 » tor 31 mar 2011, 16:04

krx skrev:Testosterontillskott??? Är inte det läkemedels-/dopingklassat?

Hur mycket tar du (mg, eller IU)? Vad för typ av anabol steroid är det (syntetisk, rekombinant?)
Finns en hel del mindre roliga biverkningar. Men det beror ju lite på hur mycket du trycker i dig, och hur länge du tänker hålla på... Är långtifrån expert, men det torde finnas en uppsjö av tillgänglig information på teh internetz...

krx
Jag använder: http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artik ... n-180-caps

Har googlat och försökt hitta saker men inte hittat nåt direkt.

Användarvisningsbild
Petter

Inlägg av Petter » tor 31 mar 2011, 16:35

Reklamsidan skrev:DUZIXON - en testosteronbooster som ökar och optimerar dina testosteronnivåer, din muskelstyrka, muskelstorlek, sexuell potens och lust samt uthållighet. DUZIXON är ett ört, mineral- och aminosyrabaserat kosttillskott som är helt fri från hormoner, pro-hormoner och andra förbjudna ämnen och är därför ett kosttillskott som säkert kan användas av alla, inklusive testade atleter.

DUZIXON är så potent att enbart en av dess kraftfulla ingredienser har visats sig öka testosteronet med 42 % och luteiniserande hormon (LH) med 33 % i en klinisk studie gjord på unga friska män.1

DUZIXONs unika och exakta doserade sammansättning av kliniskt bevisade naturliga ingredienser kommer att överskrida dina förväntningar.

DUZIXON är resultatet av ett samarbete mellan BMR Sports Nutrition och forskare från både Harvard och MIT.

Dosering: 3 kapslar 2 ggr/dag (doseringen bör ej överskridas).
DUZIXON är en säker och effektiv helt naturlig ökare av både fritt testosteron och totalt testosteron utan några negativa fysiologiska bieffekter. Denna produkt skall endast användas av män över 18år.

1. Topo E, Soricelli A, et al. The role and molecular mechanism of D-aspartic acid in the release and synthesis of LH and testosterone in humans and rats. Reprod Biol Endocrinol, 2009 Oct 27;7:120.

Bild

Bild
Bara första raden får mig att fnysa och le i mjugg.

krx

Inlägg av krx » tor 31 mar 2011, 16:39

Oj. Inga enheter angivna i innehållsförteckningen. Vad förvånad jag blir.... :roll:
Blir lite svårt att uttala sig om produktens effektivitet när det inte angivs några mängder av eventuella aktiva substanser. Hade det enbart varit ett testosterontillskott, hade du indirekt kunnat verifiera testosteronnärvaro genom att kulorna krymper i storlek, men nu hävdas det att gonaderna stimuleras till (massiv? :XP:) testosteronfrisättning...
Sorry... Men det blir nog till att mest förlita sig till placeboeffekten!

krx

Användarvisningsbild
Matte

Inlägg av Matte » tor 31 mar 2011, 17:58

DavidM77 skrev:Har precis börjat träna igen och kommer köra kombo med Gainer och Testeorontillskott faktiskt. Tänkte jag skulle prova. Ska tydligen öka sexlusten iallafall även om inte muskelökningen påverkas :)

Är det nån här som vet om om det verkligen funkar som tillverkaren utlovar? Enligt dom är det ju guld och gröna skogar. Biverkningar? Vilka kan det vara?

Bästa informationen hittar du på Testosterone Nation. Gå in där på Forumavdelningen där det disktueras näring och kosttillskott. Där finns både erfarna lyftare och folk med formell skolning och har du tur granskar man också den här produkten. Min erfarenhet är att slika produkter har oförutsägbara effekter. Åt båda hållen :wink:
Es gibt keine Landstrasse für die Wissenschaft, und nur diejenigen haben Aussicht, ihre lichten Höhen zu erreichen, die die Mühe nicht scheuen, ihre steilen Pfade zu erklimmen.

K. Marx

Användarvisningsbild
Putt-Julle

Inlägg av Putt-Julle » tor 31 mar 2011, 19:01

DavidM77 skrev:Har precis börjat träna igen och kommer köra kombo med Gainer och Testeorontillskott faktiskt. Tänkte jag skulle prova. Ska tydligen öka sexlusten iallafall även om inte muskelökningen påverkas :)

Vilket jävla testosterontillskott?
Låter otroligt dumt att ens försöka...
Med vänlig hälsning Antidopingansvarig i Svenska styrkelyftförbundet.
PM:a mig innan du fattar ett dåligt beslut!!!!!
Och ja, jag kan massor om det du frågar om!!!
Nun: "Sister Augustine believes in things that aren't real."
House: "I thought that was a job requirement for you people."

Användarvisningsbild
Putt-Julle

Inlägg av Putt-Julle » tor 31 mar 2011, 19:17

Matte skrev:

Bästa informationen hittar du på Testosterone Nation. Gå in där på Forumavdelningen där det disktueras näring och kosttillskott. Där finns både erfarna lyftare och folk med formell skolning och har du tur granskar man också den här produkten. Min erfarenhet är att slika produkter har oförutsägbara effekter. Åt båda hållen :wink:
Idiotiskt förslag Matte. Du är välkommen att föra diskussionen vidare...

Användarvisningsbild
Crepitus

Inlägg av Crepitus » tor 31 mar 2011, 19:21

Nu är det inte ett testosterontillskott utan en aminosyra som är involverat i frisättandet av luteiniserande hormon (LH) och testosteron från testklarna. Men ok.

Frågan är om det fungerar. Man refererar till en studie på 23 män och 10 råttor som talar för detta.

Den andra frågan är om det är bra. Testosterontillskott har flera kända biverkningar: bland dessa finns högt blodtryck, hypogonadism (små testiklar, låg egen testosteronproduktion), skallighet, ökad risk för prostatacancer och prostataförstoring + diverse humörrelaterade biverkningar. Look good now, pay later.

Enligt denna sida bör preparatet kombineras med aromatshämmare (bröstcancermedicin) för att undvika biverkningar.

Bottom line: absolut inte.
When the facts change, I change my mind. What do you do, Sir?

Användarvisningsbild
Putt-Julle

Inlägg av Putt-Julle » tor 31 mar 2011, 19:31

Crepitus skrev:Nu är det inte ett testosterontillskott utan en aminosyra som är involverat i frisättandet av luteiniserande hormon (LH) och testosteron från testklarna. Men ok.

Frågan är om det fungerar. Man refererar till en studie på 23 män och 10 råttor som talar för detta.

Den andra frågan är om det är bra. Testosterontillskott har flera kända biverkningar: bland dessa finns högt blodtryck, hypogonadism (små testiklar, låg egen testosteronproduktion), skallighet, ökad risk för prostatacancer och prostataförstoring + diverse humörrelaterade biverkningar. Look good now, pay later.

Enligt denna sida bör preparatet kombineras med aromatshämmare (bröstcancermedicin) för att undvika biverkningar.

Bottom line: absolut inte.
Om du ska dopa dig gör det med riktiga hormoner och inte pre-hormoner!!! Vill du ha alla biverkningarna och inga av fördelarna så köp pre-hormoner!!!

DavidM77
Avstängd

Re: Testosterontillskott

Inlägg av DavidM77 » tor 31 mar 2011, 20:08

Nu blir jag orolig hehe,
så hur ska jag göra?

Bara prova i 3-4 veckor kan väl inte va för hälsovådligt?

Användarvisningsbild
Putt-Julle

Inlägg av Putt-Julle » tor 31 mar 2011, 20:29

DavidM77 skrev:Nu blir jag orolig hehe,
så hur ska jag göra?

Jo, det är precis vad du kan få uppleva!!! Lägg ner!!!! Jag har lyftit skrot sedan 1979 och vet vad jag talaar om...
Det du ber om är alla biverkningar och inget av det som alla som tar riktiga steroider får...

Användarvisningsbild
Ventromedial

Inlägg av Ventromedial » fre 01 apr 2011, 10:03

Slask.

DavidM77
Avstängd

Inlägg av DavidM77 » fre 01 apr 2011, 10:25

Putt-Julle skrev:
DavidM77 skrev:Nu blir jag orolig hehe,
så hur ska jag göra?

Jo, det är precis vad du kan få uppleva!!! Lägg ner!!!! Jag har lyftit skrot sedan 1979 och vet vad jag talaar om...
Det du ber om är alla biverkningar och inget av det som alla som tar riktiga steroider får...
Vad tycker du jag ska ta istället då med liknade effekter men utan biverkningar?
Och varför har inga användrare skrivit om detta i recensionerna?

Användarvisningsbild
Urquhart

Inlägg av Urquhart » fre 01 apr 2011, 11:31

DavidM77 skrev:Vad tycker du jag ska ta istället då med liknade effekter men utan biverkningar?
Och varför har inga användrare skrivit om detta i recensionerna?
Vad sägs om att äta helt vanlig mat?
"I hate everybody irrelevant of other issues" John F. Hickory

Skriv svar